torstai 30. lokakuuta 2014

Diy lahjapaperi. Paina perunalla!

Olen jo maininnut aiemminkin, että tykkään paketoinnista. Mielestäni kaunis paketti viimeistelee hyvän ja ajatuksella annetun lahjan. Olen tuskaillut kauppojen lahjapaperivalikoimien kanssa jo monena jouluna. Ei tahdo löytyä mieluisia. Tänä vuonna päätin tehdä jotain asialle itse.

Tilasin akryyliväriä askartelukaupasta. Mustaa näin alkuun. Ja kaivoin jääkaapista esiin pari perunaa. Toiseen veistelin tähden mallisen kuvion, toiseen sydämen.


Lukkiuduin pottujen, maalin, ruskean paperin, kumihanskojen ja saksien kanssa kodinhoitohuneeseen ja aloin hommiin. Suosittelen tosiaan lämpimästi niitä kumihanskoja sekä lattian suojaamista. Itsehän käytin lattiasuojana tuota Mikon kahvakuulailuun tms. kuntoiluun tarkoitettua alustaa. Ilman lupaa tietenkin. 

Tällaisia sain aikaan:





Tykkään tosi paljon ja nyt mulla on jo miljoona muutakin paketointi-ideaa mielessä! Näistä tuli tosi kivasti tuollaisia sopivan rosoisia ja epätasaisia, just sellaisia kuin halusinkin.

Tykkäätkö sinä paketoimisesta? Otan myös mielelläni vastaan kivoja paketointivinkkejä. Niitä varmaan itsekin tänne blogiin lisäilen sitä mukaa kuin toteutan. 


15 kommenttia:

  1. Vautsi! Mä haluaisin saada lahjan sulta! :D Olen miettinyt, että tota perunapainantaa voisi käyttää vaikka lapsen vaatteisiin, valkoiseen bodyyn joku tähti tai sydän just.

    VastaaPoista
  2. Ihania! Meillä mies paketoi, jos halutaan siisti paketti. Jos taas halutaan paketista sen näköinen, että lapset olisivat sen paketoineet.. paketoin minä. Tosin viime aikoina olen vähän kehittynyt. Useat kaverisynttärit ovat srn tehneet. :-)

    VastaaPoista
  3. Ihana idea! Vähän aikaa sitten törmäsin jossain blogissa (jota en nyt tähän hätään muista) samaan ideaan, mutta siinä painettiin perunalla kuvioita kankaaseen. Lapsen paita sai valkoiselle pohjale mustia batman -kuvioita. Tällaisen harrasteompelijan tuo idea sai ihan hullaantumaan, mutta niin sai kyllä tämäkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä niin haluaisin opetella ompelemaan! Mullakin kävi jo mielessä lakanoiden kuviointi kangasväreillä perunan avulla.

      Poista
  4. Tosi hauska idea! Nostimme tämän postauksen joulukalenterimme 10. luukkuun. Kalenteriin olemme keräänneet jouluisia ideoita laidasta laitaan ja se löytyy osoitteesta http://kaikkipaketissa.blogspot.fi/p/joulu.html :) Sieltä voit käydä kurkkaamassa myös muut luukut!

    Jouluterveisin,
    Kaikki Paketissa -blogin Aleksi ja Jani

    VastaaPoista
  5. tosi hyvä idean olet keksiny.Millaisia kumihanskoja käytit.

    VastaaPoista

Kiitos, ilahdun kommenteista :)