lauantai 14. syyskuuta 2013

Helppo, nopee ja halpa.

Niinkuin olen jo maininnut, syön eri ruokaa kuin muut tässä osoitteessa. En kuitenkaan rakasta ruuanlaittoa ihan niin paljon että viitsisin joka ikinen päivä tehdä kahta eri ruokaa. Siksi teen itselle yleensä maanantaina ruokaa sen verran että siitä riittää torstai-iltaan saakka. No nyt olen aika pitkään puputtanut linssimössöä (voin joskus kirjoittaa ohjeen tännekin) viikolla ja sitten viikonloppuna syönyt jotain muuta. Toissapäivänä tein kattilallisen kasvissosekeittoa joka on kyllä tosi helppo, hyvä, nopea ja halpa ruoka.


Tässä epämääräinen ohje:

Kuori, pilko ja lado kattilaan mieluisia vihanneksia (tässä on 1 purjo, 3 perunaa ja 4 porkkanaa).
Lisää vettä niin että vihannekset juuri peittyvät.
Maun mukaan kasvisliemikuutioita (minä laitoin 3) sekä kuivattua chiliä (minä laitan yhden isohkon).
Kun ovat kypsiä niin lisää vähän maitoa (tai jos oot hurja niin kermaa tai vielä hurjempi niin sulatejuustoa, minä en ollut).
Ota kattila pois liedeltä ja hoitele sauvasekoittimella.
Syö raejuuston ja krutonkien kanssa.
NAM!

Asiasta kukkaruukkuun. Toissapäivänä laittelin vähän syksykukkia pihalle. En oo mikään puutarhuri, tapan aina kaikki kukat. Olen laiska hoitamaan niitä.


Meille on tullut flunssa. Tai no kahdessa keskimmäisessä tytössähän tuo on jo ollutkin mutta nyt on ukkokin ihan kipeä. Toivotaan että minä ja vauva ainakin vältyttäisiin siltä taudilta. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos, ilahdun kommenteista :)